>

♥ Där jag andas ut .. där jag hittar mej själv..

♥  klockan var 8 en torsdagsmorgon .. Några vakna ögon slogs upp och tog emot ljuset från fönsterglaset ..
jag åt det nya knäckebrödet som mamma köpt dagen innan.. till det åt jag små söta annanshjärtan.. 
dagen försvann plötsligt.. och nu är det kväll igen.. 
jag sitter på ett ställe där jag trivs.. där jag är mej själv.. här har jag min barndom..här  jag lekte mamma pappa barn.. jag skrattade och log.. jag var ett litet barn som hade kul.. jag kan se det framför mej.. jag som liten .. ler förväntansfullt på vad som ska hända näst.. ska vi byta lek ? eller ska vi bara fortsätta.. jag minns hur lycklig jag var på denna plats.. ingenting ont fans.. mörkret kunde inte få tag i mej .. 
 
 
ett annat minne som väcker  mina tankar är en sommardag i  Juni.. Jag var så lycklig.. jag var så hoppfull..
roliga stunder låg och väntade på mej.. friheten .. den vackra vackra friheten.. det var den som väntade på mej..
jag var påväg emot den..
det var en så fantastisk känsla.. jag var glad..
finns det något som är värdefullt så är det friheten.. det många önskar sej allra mest.. men vissa kommer aldrig få det..
aldrig ens få en skymt uttav det...
ibland tänker jag på att världen är så annorlunda.. ibland så orättvis.. vissa stunder vill jag blunda för det som står framför mej.. men att blunda hjälper dej ingenstans.. att blunda är som att gå vilse långt långt borta.. och inte se vägen hem..
 
 
en annan grej jag vill skriva några ord om är förändring.. vi alla förändras.. jag förändras du förändras..
förändring är något som kan vara spännande men också läskigt.. ibland är det både och..
ibland växer vi ifrån varandra vare sej vi vill eller inte..
jag tror att det är  som vägar.. vilka vägar man väljer att gå.. vilka vägar som är rätt och fel.. men kanske finns det inget rätt och fel ? det som en gång var rätt väg kanske blir fel , och det som en gång var fel väg kanske blir rätt.. vägarna kanske också har förändring..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

komentarer♥:

Namn? :) ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också en blogg kanske?:

Vad har du för tankar som du vill dela med dej av?:

Matbloggstoppen
Trackback
RSS 2.0
>