>

♥ jag har gått där förut ..

Det är tisdag och jag får komma hem tidigt .. det är sjöönt .. jag behöver lugnet .. det där unika lugnet som gömmer sej hemma hos mej .. hemma i mitt hem ..det där lugnet som jag bara kan känna när jag är hemma .. det lugnet som är så underbart lungt .. idag gick jag förbi några vissna blommor på vägen hem.. och jag minns att jag stog och fotade humlor som var precis vid dom blommorna för några veckor sedan .. då var blommorna lila och röda . stjälkarna var gröna och så fruktansvärt livfulla .. jag minns att när jag stod där och fotade mådde jag himla fint ..
det var sommar .. jag var fri och jag levde sommarlivet .. jag var förväntansfull och himla lycklig ..
 
       
 
jag var själv .. vädret var vackert och humlorna poserade framför mej så lydigt och somrigt .. jag minns att jag satt där och fotade en lång stund .. för jag hade ingen tid att passa och det var inget som kunde hindra mej..
idag när jag gick förbi blommorna var dom gråa och bruna och alldeles förfärligt vissna .. jag kände nästan inte igen dom.. och i samma stund som jag såg dom där sorgsna vissna blommorna insåg jag att nu är det dags för en ny tid .. kanske inte en lika fri tid . men jag lovar att jag och ni kommer möta fina stunder iallafall .. snart kommer löven färgas och bli gula,röda och oranga .. snart kommer vindarna bli kalla och man behöver sätta på sej en riktig höstjacka.. snart kommer vattnet i sjön vara alldeles för kallt för att kunna ta sej ett morgondopp i .. snart är hösten framför våra ögon..
 
      
 

Kommentarer

komentarer♥:

Namn? :) ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också en blogg kanske?:

Vad har du för tankar som du vill dela med dej av?:

Matbloggstoppen
Trackback
RSS 2.0
>