>

♥ Nötiga Kakor

♥ Hej Hej ! Idag när det är Fredag och dom flesta i landet är lediga och så , så äre många som väljer att använda tiden till att baka ! :) , Och dåe tänkte jag ge er lite tips på VAD man kan baka ! ^^
Jag gjorde Nötkakor för någon vecka sen och dpóm blev verkligen över förväntan. Och så är dom jue inte Jätteonyttiga heller. Om man har sötsug mitt i vardagen så är dom Jättebra ! :) + Att dom är Hur enkla som helst !!
Här kommer recept:
Du behöver:
Matbredare (eller kniv)
2 dl Hasselnötter
1 dl Mandlar
3-5 msk lönsirap
cocos om så önskar
Sätt ugnen på 200 grader.
Mixa allt i en matbredare (har du inte det så hacka allt me en kniv i små små bitar) , Blanda nötmixen me Sirapen. Lägg i muffins formar eller gör högar på en plåt. Grädda i ugnen ca. 10 min.
KLART ! .. Om du vill kan du ringla lite mörk choklad över för en lite extra TOUCH ! ;)'
[www.hanza.blogg.se © INSTAGRAM: @browneyesis]
Nu ska vi snart sticka ! Hörs på Söndag Kramar

Kommentarer
Postat av: ▲ L I N D A

dagens blogg-vinnaren är uppe på min blogg nu!

kolla om det var du som vann :) om inte, det kommer fler chanser.

http://xiaos.blogg.se/2012/may/dagens-blogg-2.html

2012-05-20 @ 18:29:29
URL: http://xiaos.blogg.se/

komentarer♥:

Namn? :) ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också en blogg kanske?:

Vad har du för tankar som du vill dela med dej av?:

Matbloggstoppen
Trackback
RSS 2.0
>