>

♥ kanel o kardemummagröt

hej hej , tänkte dela med mej uttav ett frukostrecept :)
nämligen kanelbullsgröt .. haha , javet det låter ju helt sjuukt ! men man kan ju kalla det kanel och kardemummagröt , de låter godare :) 
så här kommer ett litet recept .
 
 
kanel o kardemummagröt:
 
1 portion
1 dl havregryn
3 msk mjölk
1 msk vatten
1/2 msk kanel
1 tsk kardemumma
1 äggvita
1/2 tsk bakpulver
Lite vaniljpulver
Gör såhär: Sätt ugnen på 225 grader. Blanda samman alla torra ingredienser och tillsätt sedan äggvitan och sedan de våta. Rör om väl. Placera i en ugnsform och grädda mitt i ugn i 15-20 minuter. 
jag testade att både äta med sirap och farinssocker. Och båda passade väldigt
bra till gröten. ät gärna med en skvätt mjölk till så blire FINEMANG.
 
 
Ha det Bra kram HaNzA 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Åh, det lät väldigt gott! Kul att pigga upp den vanliga gröten :)

2012-10-15 @ 21:56:06
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Maja

oh det där såg inte helt dumt ut, jag som vanligtvis inte gillar havregrynsgröt, men kanske borde testa! :)

Svar: Ja jag tycker du borde testa ! det smakar faktiskt inte som vanlig gröt ;)
None None

2012-10-16 @ 10:19:22
URL: http://majyaa.blogg.se

komentarer♥:

Namn? :) ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också en blogg kanske?:

Vad har du för tankar som du vill dela med dej av?:

Matbloggstoppen
Trackback
RSS 2.0
>