>

Du äger !!

 
det är en sak jag har funderat på ett tag nu och känner för att skriva av mig lite..
VARFÖR VARFÖR VARFÖR ses det som så himla fel att säga att man är BRA SUPERBRA på någonting?!
Asså t.ex om jag skulle säga till mina kompisar Jag är SUPERBRA på t.ex handboll. Ja , då skulle ju dom direkt tänka , fan va den tjejen har höga tankar om sig själv. ASSÅ jag fattar inte varför man tänker så?!
Folk brukar säga "STÅ FÖR DEN DU ÄR" "VA DIG SJÄLV OCH INGEN ANNAN" bla bla bla
MEN HERREGUD  hur ska man kunna stå för sig själv om man inte ens vågar erkänna inför sina kompisar att man tycker att man är bra på saker?!
idagf tycker jag mer att det låter såhär:
 
"Gud vad du är bra på att sjunga !!!" 
"Nej, asså gud nej jag kan inte sjunga!" (med ett rodnande på läpparna)
 
håller ni med mig eller är det bara jag ?!  
Vi är ju för fega !! Vi vågar ju inte stå för oss själva ?!
(eller asså dom flesta av oss)
Idag ses det som något egoistiskt att säga att man äger på någonting!
MEN HALLÅ det är ju våra egenskaper som gör oss till dom vi är! , Det är ju de som skiljer oss ifrån alla andra?!
 
Så med det här inlägget vill jag bara säga :  
 
Det är ju först när några börjar visa vägen då förändringar kan ske , eller hur?
Nu menar jag ju inte att alla ska börja gå runt att tro att dom är bäst, men hoppas ni förstår inprincipen ;)
 
 

 

Kommentarer

komentarer♥:

Namn? :) ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också en blogg kanske?:

Vad har du för tankar som du vill dela med dej av?:

Matbloggstoppen
Trackback
RSS 2.0
>