>

♥ Ben & Jerry's cookies

Hej Hopp ! ^^
Idag har jag och min lillasyster spelat in massa videor med min kamera. Jag har verkligen märkt att det är sjukt kul att filma i HD ! det blir så himla bra film :) kan visa bilder senare ;)
Iallafall så har jag bakat grymmaste Ben&Jerry'scookies!! Ni vet sånna här som man kan köpa i vanliga mattaffärer som heter Wish (LÄNK) det är sånna kakor :)
jag hade också glass emellan men det får man ha om man vill .
Jag tror att vanilj eller chokladglass passar bäst .
 
 Här är receptet:
 
Kakdeg!

1,2 dl rumsvarmt smör 
0,6 dl strösocker
0,8 dl farinsocker
1 stort ägg
1/2 tsk vaniljextrakt ( vaniljsocker funkar också)
2,5 dl vetemjöl
1/2 tsk salt
1/2 tsk bakpulver
2,5 dl hackad mörk choklad
en näve nötter om man vill
 
GÖR SÅHÄR♥ :

sätt ugnen på 300 grader.
Rör smör, strösocker och farinsocker i en stor skål tills det blir mjukt, ljust och fluffigt. Tillsätt ägget och vaniljextrakt och blanda väl.

Blanda mjöl, salt och bakpulver i en annan skål. Tillsätt de torra ingredienserna i ägg och smörsmeten och blanda noggrannt. Tillsätt till sist den hackade chokladen och de grovhackade valnötterna och blanda ihop allt till en kakdeg. Rulla den kladdiga degen till runda boll och lägg på en bakplåtspapper på en bakplåt. Grädda ca 8-10 min . Ha kolla på kakorna för de bränns mycket lätt!
låt dom svalna , bre dom med glass NJUT ! ^^
 
LÄNK till receptet.
 
[ ben&jerryscookies photo by HaNzA©]
 
 
Ha det fiint kram HaNzA :)

Kommentarer
Postat av: Nadja - nadjaskitchen.se

Tack för tipset. Detta måste jag absolut prova då sonen min bara älskar Ben & Jerry.

Hälsningar Nadja

Svar: Jättekul ! Hoppas det blie supergott ! ^^ :)
None None

2012-10-21 @ 10:27:04
URL: http://www.nadjaskitchen.se

komentarer♥:

Namn? :) ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också en blogg kanske?:

Vad har du för tankar som du vill dela med dej av?:

Matbloggstoppen
Trackback
RSS 2.0
>