>

flickan går längst gatan

det går en flicka längst gatan.
 
hon har ljust hår och bruna ögon. hon har kalla bruna kängor med hål i.. hon har en kall kall kofta och ett par tunna vita byxor.. hon går runt på stadens små vägar. hon hoppas hon ber att julen ska rädda henne från en mardröm som kallas hennes verklighet.. hon sluter sina ögon ber ännu en gång.. kanske kanske om hon ber djupt hela natten lång.
 
hon ser ljusen i fönstren. barnens ögon som glittrar. hon ser julskinkan på bordet som doftar något så underbart.. hon ser granar klädda i glitter och julklappar i alla sorters färger.
hon ser julgodis som ligger i vackra glasskålar.
hon fryser och hennes fingrar är röda.. kölden får henne att lida.
det är kallt och natten har bara börjat.
när hon går på gatan ser hon stressade människor gå förbi henne.
dom går förbi henne utan en enda blick emot henne.. dom ser henne inte. hon är osynlig. dom ser inte hennes kalla små ögon som ropar på hjälp. dom ser inte hennes röda händer som inte längre har någon känsel.
dom är alla för upptagna med sitt eget. upptagna med att köpa julklappar , julmat och julpynt.
plötsligt kommer en man gående emot henne han har svart kappa och en röd halsduk.
flickan ser honom inte och råkar ställa sig i vägen för honom.
"Flytta på dej, jävla unge" ryter mannen och puttar henne in i en snödriva.
 
flickan ligger kvar en stund i snödrivan. hon tänker och funderar. varför ser ingen mig,varför får inte jag vara med uttav allt det där som alla andra får, varför går jag omkring på dom här dumma gatorna och fryser, varför leker ingen med mig som dom leker med andra, varför frågar någon aldrig hur jag mår, varför är jag aldrig mätt, varför känner jag mig aldrig älskad, varför lever jag ett liv som inte är värt att leva.  . varför.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Coola Bilder !

Svar: TAACK ! :D
None None

2012-12-26 @ 23:19:51
URL: http://livetenligtannikaa.blogg.se

komentarer♥:

Namn? :) ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också en blogg kanske?:

Vad har du för tankar som du vill dela med dej av?:

Matbloggstoppen
Trackback
RSS 2.0
>