>

lyssna där ute.. åhh det är sommardroppar

Hej
idag är det absolut sista kvällen innan skolstart..
känns sogligt.. men också fint. jag är så himla tacksam för en så troligt vacker sommar.
så för att minnas den så vill jag göra en sommar-2013 lista av dom absolut finaste sakerna från sommare ..
så här kommer den.. läs-titta och njut!

 

 

 
sitta på en fantastisk balkong och se solnedgången gå ner utöver havet bakom Visbys höga svarta hustak.
 
 
se vågorna från det fantastiska havet rusa in mot fötterna och sedan sakta men havssäkert glida tilbaka.
 
 
måla och lyssna på underbar musik med en älskad vän eller flera, eller varför inte bara aldeles själv med lugn musik ett öppet fönster och gårdagens dagdrömmar.. åhh det låter väl bara för fint ?!
 
 
ta joggingturer bredvid sommarens gröna gräs och trädkronornas gröna fria blad.. andas in sommarluften ner i lungorna och fortsätta flåsa..
 
 
fota sommarinsekter i tystnaden..
 
 
 
blicka ut över alldeles för många gula lysen i nattens mörker, då klockan är allt försent.
men tänka att livet är allt fint ändå..
 
titta ut genom ytterdörren bara för att få höra dom där ljuvliga sommardropparna slå ner på altanen.. andas in syret från regnet och känna sig sådär levande och fri.. åhh
 
 
kommer sakna sommaren.. men med dessa vackra minnen jag har fått varait med om denna sommar i ryggsäcken så ska jag nog kunna vandra vidare ändå.. för glöm inte att livet ändå är så oerhört vackert..
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Vilken fin lista!!

kolla gärna in min nya fotoblogg! :)

Svar: Tack så mycket! Det ska jag :)
None None

2013-08-18 @ 21:13:30
URL: http://juliakrullis.blogg.se
Postat av: Em.

Hej.
Vill bara börja med att säga, att jag vill dig inget ont. Absolut inte. Men jag såg din kommentar hos Keela angående proteinpulver och allt det där. Och jag kan inte hålla tyst.
De som har koll på proteinpulver vet att man går inte ner i vikt av att bara äta det. Du går snarare upp. Proteinet är till för att hjälpa musklerna att återhämta sig efter träning. Alltså det hjälper dig inte att gå ner i vikt. Man måste träna stenhårt.
Jag ersätter själv måltider med pulver ibland. Och man går inte ner i vikt av det. Inte speciellt snabbt i alla fall.
Så du kan vara lugn. folk kommer inte bli pinnsmala av att börja med lite protein.

Svar: Ja okej, jag har inte någon större koll på proteinpulver men jag tycker namnet "fittnesguru" säger det mesta. Även om man inte går ner i vikt av det så tycker jag fortfarande inte att 8-14 åringar bör byta ut måltider mot proteinpulver,kapslar eller någonting förutom riktig mat. Vill inte dej något illa heller. Men jag står kvar vid min åsikt.
None None

2013-08-21 @ 16:55:01
URL: http://emeliejohanna.blo.gg
Postat av: Em.

Jag förstår självklart hur du tänker. Jag va emot det innan också. Läste på en del och ändrade uppfattning bara. Kände bara att jag ville få det sagt till dig :)

Svar: vad var det som fick dig att ångra dig? som fick dej att ångra att du var emot att 9-14 åringar ser upp till Keelas produkter som denna gång är fittnesguru? tänk om det blir en trend som klättrar ner i åldrarna och tillslut så byts luncher ut mot shakes/barer elr pulver. Om små tjejer börjar äta kapslar från fittnesguru för att dom ser upp till bloggare som rekommenderar detta? vad fick dig att ändra dig? är nyfiken liksom. Kanske tycker du att jag är långsökt men det krävs nog inte mycket för att det som står ovanför ska sättas i rullning. när man är 9-14 så har nog många svårt att ta egna initiativ och följer trenderna istället. ;)
None None

2013-08-30 @ 21:43:24
URL: http://emeliejohanna.blo.gg

komentarer♥:

Namn? :) ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också en blogg kanske?:

Vad har du för tankar som du vill dela med dej av?:

Matbloggstoppen
Trackback
RSS 2.0
>