>

höstens egna lista

Åhh Hörrni !! Jag har kommit på något så OFANTLIGT vackert i mitt liv.
JAG Ä L S K A R hösten..mer än någon annan årstid.. jag skulle vilja att hösten var en l'ngre årstid som t.ex sommaren elr vintern.. jag tror att en stor anledning till att jag älskar den så himla mycket är temeperaruren.. åh, den är så där härligt lagom på något sätt. Jag är en sån där person som hellre har det lite för kallt med mysiga stickade tröjor och mjukisbyxor än när det är 25+ eller -10. Höst tempen mellan 7-17 grader tycker jag är heeeelt perfekt. 
Men det är ju inte bara det med temperaturen, det är ju så fantastiskt med alla löv som ändrar färg, alla cykelturer man tar och att mysa ner sig på kvällarna med musik,läxor och en rykande het kopp te med bästaste te sorten.. åhh jag bara njuter av att skriva om det...
 
Men för att förmedla känslan så tänkte jag göra min allra finaste höstlista för er :)
ps. jag vet att det finns många där ute som HATAR hösten, då sommaren är slut, skolan börjar, det börjar bli kallt, vintern och minusgraderna står på ingång, och jag respektearar att ni tycker så, men detta är min syn på hösten.
 
 
vid trötta skoleftermiddagar drömmer jag om att få sluta för dagen, ta bussen hem, lyssna på min allra bästa podcast, ta på mig mina stickade vantar och fara hem på cykeln och andas in den otroligt friska luften i lungorna..
 
se löven falla från de gul röda magiska trädtopparna, känna prasslet med cykelhjulen av de löv som en gång var gröna och sprudlande av liv, känna en lätt höstpust mot pannan och tänka tanken.. "Det är nu jag mår som allra bäst".
 
 
 
 
 
 
Att fina de där vackra stigarna vid höstens löv och i livet, att våga ta en annan väg , att byta riktning. Nu på hösten syns inte vägarna längre pågrund uttav alla gula och röda löv, nu får du chansen att själv välja din egen väg.  är det inte fantastiskt?
det är nu du får börja om, lämna det förflutna.. det liv du levde i somras är borta nu, du står vid vägkanten och är fri..
att finna det där ljuset, det där euforiska ljuset som sknker dig lycka, hopp och liv.. det gömmer sig vid trädens alla grenar, men kikar generöst fram lite då och då.. kanske när du som mest behöver det?
 
 
 
att klä sig i de allra mysigaste plaggen som befinner sig i garderoben, nu är det dags för dom att komma fram igen från den långa sommaren.. de stickade koftorna som ger dig värme och kärlek.. de fina täta sömmarna som inte släpper in någonting annat än lycka mellan stygnen..
 
 
 
 
 
 
Dessa te-koppar .. åhh. är det inte en fin gåva i livet? Att sitta med en varm kopp i händerna om kvällarna.. ta en slurp och andas ut.. tänk dig att varje liten klunk är ett problem som du nu bara sväljer med det kokheta vattnet och sedan försvinner det ut ur själen, som ett höslöv som virvlar bort med vinden..
 
 
 
 
 
 
 
att träffa fina vänner , fika, prata om allt mellan himmel och jord, är det inte därför vi har våra vänner? 
för att summera livet tilsammans och vara varandra trogna genom livets gång..
att duka upp med teer och schones hemma hos sig och bjuda på te fika, ett uttav de finaste höstbestyren i vänlig väg..
 
eller varför inte bara träffas vid en bänk i en främmande park och prata prata och prata..
 
 
 
 
 
och till sist, åh jag är så svag för detta med höstregn.. regndroppar som faller ner mot marken och möter dessa otroligt vackra löv? , bussar som kör i vägens vattenpölar..kaoset i regnet som du aldrig kan hitta någon annanstans.. jag kan inte begripa varför jag älskar det.. men det gör jag.
 
 
Tack för mig , ta hand om er allihopa ! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

komentarer♥:

Namn? :) ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också en blogg kanske?:

Vad har du för tankar som du vill dela med dej av?:

Matbloggstoppen
Trackback
RSS 2.0
>