>

♥ EN Fri morgon..

♥ Denna morgon vaknar jag tidigt för att jag inte kunnat sova.. Jag minns att jag låg och lyssnade på sommarregn runt midnattsslaget.. 
Det var fint och jag önskade att det kunde smattra lite till..
Jag ligger en stund i min säng och tänker lite .. Tänker på vad som hände igår och vad som ska hända idag..
Efter en stund återvänder jag från min lilla drömvärld till verkligheten.. Kliver upp och bäddar sängen.. Sedan går jag raka vägen ut i trädgården till vårat lilla guldställe där det växer hallonbuskar .. Jag plockar några hallon och några hoppar in i munnen .. och dom smakar sådär ljuvligt , som hallon ska smaka .. som bara hallon kan smaka..
Efter att jag plockat några hallom plus smultron och 2 jordgubbar som jag hittade i trädgårdslandet går jag in i köket och skivar upp en färsk annanas.. mmmm.. Vilken underbar somrig frukost ! ^^
Efter frukosten känner jag mig hopplöst rastlös.. Jag lägger mig på sängen och försöker tänka drömma mej bort..
Men det är svårt.. Jag ligger där en låång stund .. Tillsluta får jag nog och går ut i solen.. Jag tar med mej mitt skrivblock och går upp i tornet (som finns på våran tomt) jag sätter mej där, lutar ryggen mot glasrutan och börjar skriva.. Äntligen försvinner rastlösheten och jag börjar njuta igen.. Jag skriver och skriver och skriver åh vad fiint livet kan vara ! Kram :)
 
 
 
 

Kommentarer

komentarer♥:

Namn? :) ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också en blogg kanske?:

Vad har du för tankar som du vill dela med dej av?:

Matbloggstoppen
Trackback
RSS 2.0
>