>

♥ Sesamkakor .

♥ Hej Hej ! Igår gjorde jag sesamkakor ! .. Sesamkakor är något som är så fruktansvärt gott men onödigt dyrt ! Därför rekomenderar jag starkt detta receptet ! .. Dels för att det blit billigare och det är så otroligt enketl + det blir alltid lite lite godare när man gör dej själv ;)
Här kommer receptet ! ENJOY ^^
♥ RECEPT SESAMKAKOR:
YOU NEED:
3 dl sesamfrön (finns i välsorterade butiker)
i,5 dl riven kokos
1 dl Honung/sirap
30 g mörk choklad (om så önskas)
This How You Do :
Häll alla torra ingridienser i en bunke.
Bland allt me sirapen.
Stek på medelhög värme tills sesamfröna har blivit gyllenbruna. (tänk på att röra om hela tiden)
Lägg smetern mellan två bakplåtspapper kavla ut fröblandningen .. så att den blir ungefär 1 cm tjock.
Låt stelna .. Medans du väntar värm choklad i vattenbad eller mickro. När sesamkakorna har stelnat häll över den smälta chokladen. Låt torka.. Bryt i bitar .. KLART ! ^^
Ska snart Iväg på match :D
Ha en Trevlig o Sjöön Söndag Bamsekramar HaNzA ♥

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh! Sesamkakor är ju så himla goda! Det där receptet ska jag ta och prova någon dag :D:D:D

btw,Jätte snygga bilder du tar!

Svar: Jaa Prova !! Dom e supergoda och hur enkla som helst ! ;D
None None

2012-06-14 @ 07:32:56
URL: http://cawu.blogg.se
Postat av: Viccy

Åh, dom måste jag baka :)

2012-12-22 @ 21:36:49
URL: http://frulle.blogg.se

komentarer♥:

Namn? :) ?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också en blogg kanske?:

Vad har du för tankar som du vill dela med dej av?:

Matbloggstoppen
Trackback
RSS 2.0
>